5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ
چکیده مقاله :

هنگامی که در شب برای کمپینگ می مانید، مهمترین ابزارهای لازم برای استفاده شما قطعا ابزار روشنایی است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا 5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی را بررسی کنیم.

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

اگر طرفدار کمپینگ و کوهنوردی هستید باید به ابزار مورد نیاز از جمله وسایل روشنایی در شب توجه داشته باشید چرا که بسته به نوع فعالیت و محل برگزاری کمپینگ به نور مناسب نیاز دارید.

 با این مطلب همراه باشید در ادامه به بررسی بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ می‌پردازیم.

 

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

 

لیست ابزارها

1-چراغ قوه

چراغ قوه یا فلش لایت یکی از مهمترین ابزارهای روشنایی در شب برای کوهنوردی و کمپینگ به شمار می رود.

توجه داشته باشید چراغ قوه ای انتخاب کنید که در برابر آب و هوای بد هم مقاوم باشد. لازم به ذکر است که چراغ قوه‌ یا فلش لایت از موادی ساخته شده‌ اند که در برابر ضربات و خراش‌های محیط مقاوم هستند.

 فلش لایت یک نوع لامپ است که برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب است. این ابزار به دلیل داشتن بند سر به سادگی روی سر قرار می‌گیرد و طی نمودن مسیر را در شب برای کوهنورد امکان پذیر می کند.

از چراغ قوه اغلب زمانی که در حال حرکت هستید و نیاز به روشن کردن فضای روبروی خود دارید، استفاده می‌شود. متناسب با نوع سفر و شرایط محیط می توانید از چراغ قوه معمولی یا مدل های حرفه ای چراغ قوه استفاده کنید.

در چراغ قوه‌های حرفه‌ای برای حفظ دمای لامپ از فن‌های خنک کننده استفاده شده است.

همچنین زمانی که نیاز دارید روبروی خود را روشن نگه دارید در حالی که دستانتان نیز مشغول است به یک ابزار مفید همچون هدلایت نیاز دارید. در زمانی آشپزی یا زمانی که با دو عصای کوهنوردی در حال پیمایش کوه در تاریکی هستید، هدلایت‌ گزینه‌ بسیار مناسبی محسوب می شود.

هدلایت در مدل‌های باتری خور و شارژی به بازار عرضه شده است. هدلایت معمولا دارای یک چراغ است البته برخی مدل ها علاوه بر چراغ اصلی، چند چراغ مجاور دارند و روشنایی بیشتری را برای شما رقم می‌زنند.

 

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

 

2- چراغ های LED

این نوع چراغ برای استفاده در کمپینگ و کوهنوردی بسیار مناسب است. همچنین استفاده از این چراغ‌ نسبت به سایر چراغ‌ها مزایایی دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 مصرف انرژی در چراغ‌های ال ای دی بسیار کم است. به عبارت دیگر، چراغ‌های LED نسبت به چراغ‌های فلورسنت و چراغ‌های هالوژنی بسیار کم مصرف هستند بنابراین نور بیشتری را با مصرف کمتری از انرژی برای شما تولید می‌کنند.

همچنین چراغ‌های LED از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند به این صورت که حداقل تا ۱۰ هزار ساعت کار می‌کنند.

چراغ‌های "ال ای دی" دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و لرزش هستند و در محیط‌های سخت و دشوار که احتمال ضربه و لرزش به چراغ وجود دارد چراغ‌های LED بهترین گزینه هستند.

این چراغ ها قابلیت تنظیم شدت نور را دارند و فرد می‌تواند با توجه به نیاز خود شدت نور را تنظیم کند. همین ویژگی این امکان را فراهم نموده تا در مواقع استراحت و خواب که نیاز به شدت نور نیست و همچنین برای مصرف بهینه‌تر باتری، شدت نور را تنظیم کنید.

چراغ‌های "ال ای دی" برد بسیار بالایی دارند و همین ویژگی باعث می‌شود که شما در فضای باز بتوانید از آنها استفاده کنید و محیط اطراف را به خوبی مشاهده نمایید.

 

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

 

3-فانوس چراغ قوه ای

فانوس چراغ قوه‌ای یکی از بهترین ابزارهای روشنایی برای کمپینگ و کوهنوردی است که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم.

 این فانوس‌اغلب به باتری نیاز دارد و نوری قوی و پایداری را در شب برای شما فراهم می‌کند. البته برخی از این فانوس‌ها دارای قابلیت تنظیم شدت نور و تنظیم زاویه نور می‌باشند.

 

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

 

4-چراغ چادر یا چراغ فانوسی الکترونیکی

یکی دیگر از ابزارهای روشنایی در شب، چراغ چادر است. این چراغ دارای گیره است و در چادر آویزان می شود. البته در برخی مدل ها یک آهن ربا تعبیه شده است تا شما بتوانید چراغ را به مکان هایی همچون بدنه خودرو و چهارچوب در متصل کنید.

چراغ فانوسی الکترونیکی روشنایی اطراف خود را به صورت مساوی و ۳۶۰ درجه روشن می‌کند. چراغ فانوسی برقی انرژی خود را به شیوه‌های مختلفی تامین می‌کند که به دو صورت انواع باتری خور و شارژی در بازار عرضه می‌شود. مدل های باتری خور با باتری‌های قلمی یا نیم قلمی کار می‌کنند اما مدل‌های شارژی با باتری داخلی کار می‌کنند که شارژ آنها به وسیله پنلی است که در بالای چراغ قرار دارد و به وسیله نور خورشید شارژ می شوند.

 در برخی از مدل‌های چینی چراغ فانوسی، می توانید از انرژی ذخیره شده چراغ برای شارژ کردن گوشی‌های خود استفاده کنید.

در چراغ چادر لامپ‌های LED قرار دارد. این نوع چراغ با باتری کار می‌کند. البته برخی از این چراغ‌ها قابلیت شارژ شدن دارند و شارژ آنها حتی با پورت usb هم امکان‌پذیر است و شما می‌توانید برای شارژ کردن از پاور بانک استفاده کنید.

 چراغ چادر برای کمپینگ بسیار مقاوم است و در سرمای شدید هم یخ نمی‌زند چون از جنس پلاستیک است. همچنین امکان تنظیم نور در چراغ چادر وجود دارد.

 

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

 

5-چراغ‌ فانوسی گازی

چراغ‌های LED و SMD که در گروه چراغ های فانوسی الکترونیکی قرار دارند  دارای خروجی usb نیستند بنابراین نمی‌تونید از آنها برای شارژ گوشی استفاده کنید.

 چراغ‌های فانوسی گازی دارای یک توری نسوز هستند و سوخت آن ها توسط کپسول‌های استاندارد پیچی و یا نازلی که گاز پروپان و بوتان دارند، تامین می‌شود. میزان روشنایی این نوع چراغ‌ها با کم و زیاد کردن مقدار گاز قابل تنظیم است و شما می‌توانید با استفاده از آن روشنایی قابل قبول ۳۶۰ درجه را تجربه نمایید.

 

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

 

جمع بندی

در محیط‌های خارج از منزل همچون کمپینگ، گردشگری در طبیعت و کوهنوردی به ابزارهای روشنایی نیاز دارید. این ابزارها اغلب به وسیله باتری یا با استفاده از شارژر کار می کنند.

چراغ قوه، چراغ چادر، فانوس های الکترونیکی و چراغ های LED ابزارهای روشنایی هستند که شما متناسب با نوع فعالیت و شرایط محیط می توانید دست به انتخاب بزنید.

ابزارهای روشنایی مختلفی در بازار وجود دارد که شما متناسب با هزینه‌ای که پرداخت می کنید، می‌توانید خرید کنید.

در مجموع توصیه می کنیم برای اینکه در سفرهای چند روزه و طبیعت گردیتان دچار مشکل نشوید و بتوانید محیط پیرامون خود را همواره روشن نگه دارید همراه داشتن تجهیزات لازم و ابزارهای روشنایی را جدی بگیرید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب