با زباله‌ های خود در کمپ چه کنیم؟

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
با زباله‌ های خود در کمپ چه کنیم؟
چکیده مقاله :

دور ریختن زباله‌ها در محیط طبیعی قطعاً به محیط زیست و حیات جانوران آسیب می‌رساند اما سوال اساسی این است که با زباله های خود در کمپ چه کنیم؟ با ما همراه باشید تا راه حل های مختلف را بررسی کنیم.

با زباله‌ های خود در کمپ چه کنیم؟

رفتن به کمپ یکی از تفریحات جذاب و در عین حال پرطرفدار است و در این میان حفاظت از محیط کمپ موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. عدم مدیریت زباله‌ها در کمپ چه پیامدی به دنبال خواهد داشت، آیا در مناطق کمپینگ مقرراتی پیرامون مدیریت زباله‌ها وجود دارد، از چه راهکارهایی برای مدیریت زباله‌ها در کمپ استفاده می شود؟ در این مطلب پیرامون این موضوعات صحبت خواهیم کرد.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

مدیریت زباله ها در کمپینگ

مسئله‌ای که در کمپینگ باید به آن توجه داشته باشید مدیریت زباله‌ها است. شما باید زباله‌ها را جمع آوری کرده و آنها را جدا کنید و در بشکه‌های زباله که برای این منظور تعبیه شده، قرار دهید.شما می‌توانید از ظروف قابل بازیافت و سطل زباله قابل حمل در کمپینگ استفاده کنید و با رعایت همین نکات به ظاهر ساده باعث کاهش حجم زباله‌ها خواهید شد.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

جداسازی زباله ها

دور ریختن زباله‌ها در محیط طبیعی قطعاً به محیط زیست و حیات جانوران آسیب می‌رساند بنابراین شما باید زباله‌های خود را جمع آوری نموده و به صورت منظم آنها را در بشکه های زباله بیندازید اما قبل از هر کاری باید اقدام به جداسازی زباله‌ها کنید.جداسازی زباله‌ها به این صورت است که زباله‌های خشک و تر را از هم جدا کنید و به صورت جداگانه در بشکه‌های مخصوص قرار دهید با این کار هم از دور انداختن زباله‌ها به طبیعت جلوگیری کرده‌اید و هم امکان بازیافت برخی از مواد مانند کاغذ، مقوا و پلاستیک را فراهم نموده‌اید.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

از ظروف قابل بازیافت استفاده کنید

 برای اینکه بتوانید در کمپینگ خود حجم زباله‌ها را کاهش دهید می‌توانید از ظروف قابل بازیافت مانند بطری‌های قابل شست و شو استفاده کنید.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

استفاده از سطل زباله قابل حمل

اگر در برخی از مناطق کمپینگ سطل های زباله تعبیه نشده است شما می‌توانید از سطل زباله قابل حمل استفاده کنید و به این صورت زباله‌های خود را به راحتی جمع آوری کنید.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

جمع آوری زباله ها قبل از ترک کمپ

زباله‌ها را پیش از اینکه کمپ را ترک کنید جمع آوری کنید و اطمینان حاصل کنید که همه زباله‌ها را جمع آوری کرده و به صورت مناسب دور ریخته‌اید.

دسته بندی زباله ها

یکی از راه‌های کمک به حفظ محیط زیست دسته‌بندی زباله‌هاست و برای این کار شما به دو کیسه زباله قابل بازیافت نیاز دارید. در این روش زباله‌های دورریز را در یک کیسه و زباله های قابل بازیافت را در کیسه دوم قرار دهید. توجه داشته باشید اگر محل کمپینگ برای جمع آوری زباله مکانی را در نظر نگرفته است بهترین کار این است که زباله ها را همراه خود برگردانید.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

از صابون و خمیردندان تجزیه پذیر استفاده کنید

صابون و خمیر دندان اثرات نامطلوبی در محیط زیست بر جای می گذارند به طوری که تا مدت زمان طولانی‌ اثرات آن ها باقی می ماند. وقتی می‌خواهید از صابون یا خمیر دندان استفاده کنید حداقل ۶۰ متر از منابع آب فاصله داشته باشید تا باعث آلودگی منابع آبی نشوید.

 

پاکسازی محیط را به تفریح تبدیل کنید

 پاکسازی مکان کمپینگ را می‌توانید تبدیل به تفریح و سرگرمی کنید. از کیسه زباله‌های قابل بازیافت استفاده کنید و پیدا کردن آخرین زباله های باقیمانده را تبدیل به یک سرگرمی و تفریح برای خود و سایرین نمایید.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

قوطی های فلزی را دور نریزید

قوطی‌های فلزی و آلومینیومی رها شده در طبیعت باعث آلودگی هوا و خاک می‌شوند. حتی پوست میوه برای تجزیه شدن به زمان زیادی نیاز دارد به طور مثال تجزیه پوست موز دو سال طول می‌کشد.

 

مواد آرایشی و بهداشتی را داخل آب نریزید

ضد آفتاب ها، لوسیون‌ها، لوازم آرایشی و دیگر محصولات حل شونده در آب به راحتی می‌توانند باعث آلودگی دریاچه‌ها، رودخانه و تالاب‌ها شوند. همچنین مواد دفع کننده حشرات و حشره کش‌ها را از آب دور کنید چرا که برای آبزیان بسیار سمی هستند.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

از باتری‌های قابل شارژ استفاده کنید

 برای جلوگیری از ایجاد زباله‌های اضافه بهتر است از باتری قابل شارژ یا باتری‌های خورشیدی استفاده کنید.

 

عواقب مدیریت نکردن زباله ها در کمپ

مدیریت نکردن زباله‌ها در کمپ باعث می‌شود که مشکلات زیست محیطی و بهداشتی به وجود بیاید. آسیب به محیط زیست یکی از پیامدهای عدم مدیریت صحیح زباله‌ها در کمپینگ است. دور ریختن زباله‌ها منجر به آلودگی خاک، آب و هوا و همچنین کاهش کیفیت محیط زیست می‌شود. همچنین ریختن پلاستیک، شیشه و فلزات در طبیعت باعث آسیب رساندن به جانوران وگیاهان می‌شود.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

خطرات زباله های مواد غذایی

خطرات بهداشتی زباله‌هایی که ناشی از مواد غذایی هستند همواره در حال افزایش است چون مواد غذایی قابل تجزیه و تحلیل هستند و همین موضوع باعث رشد باکتری‌ها و حشرات می شود. همچنین مواد غذایی بوی نامطبوعی ایجاد کرده و خطرات بهداشتی را برای عایق‌های کمپینگ و افرادی که در نزدیک آن زندگی می‌کنند، ایجاد می‌کند.

 

کاهش جذابیت گردشگری

عدم مدیریت زباله‌ها در کمپ باعث کاهش جذابیت گردشگری می‌شود. کمپینگ به عنوان یک فعالیت طبیعی و سالم معرفی شده است.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

قوانین مناطق کمپینگ

برخی از مناطق کمپینگ قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مدیریت زباله‌ها اعمال نموده اند. تخطی از این قوانین ممکن است با جریمه و مجازات‌هایی همراه باشد. برخی از این کمپینگ‌ها قوانین خود را در وب سایت‌ها قرار داده اند و از پوسترها و تابلوها در جهت معرفی قوانین کمپ استفاده نموده اند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به یک منطقه کمپینگ وارد شوید قوانین آن را در خصوص مدیریت زباله‌ها بررسی کنید. البته در برخی مناطق کمپینگ در صورت مدیریت نکردن زباله ها یک سری مجازات ها و جریمه ها اجرا می شود که شامل عدم اجازه ورود به کمپینگ، تمیز کردن منطقه و محدودیت در استفاده از فضای سبز ، دریاچه و سایر مناطق کمپینگ می باشد.

 

با زباله‌های خود در کمپ چه کنیم؟

 

جمع بندی

مدیریت نکردن زباله‌ها در کمپینگ علاوه بر اینکه منشا مشکلات زیست محیطی و بهداشتی خواهد بود از جذابیت گردشگری هم می‌کاهد و ضمناً مشکلات قانونی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین راه حل ممکن این است که همه زباله‌ها را جمع آوری کرده و به صورت مناسب دور بیندازید.

برخی از کمپینگ ها در وب سایت‌ خود اطلاعاتی پیرامون مدیریت زباله‌ها، نحوه دفع زباله‌ها، قابلیت بازیافت آنها و مجازات‌هایی که برای عدم رعایت این قوانین در نظر گرفته شده، را درج نموده اند.

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب