چگونه در کوهنوردی هیدراته بمانیم؟

9 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چگونه در کوهنوردی هیدراته بمانیم؟
چکیده مقاله :

چگونه در کوهنوردی هیدراته بمانیم این سؤالی است که بیشتر افراد با آن مواجه می‌شوند و علاقه به دانستن این موضوع دارند تا بتوانند یک کوهنوردی عالی داشته باشند بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید.

این سؤالی است که بسیاری از افراد هنگام کوهنوردی با آن مواجه می‌شوند و علاقه زیادی به دانستن این موضوع دارند تا بتوانند یک کوهنوردی عالی داشته باشند و دچار خستگی شدید و بیماری نشوند. هیدراته ماندن یعنی باید آب بدن را نگهداری کرد؛ زیرا کم آبی موجب بیماری‌های متعددی از جمله سردرد می‌شود به خصوص هنگام کوهنوردی که فعالیت ورزشی زیادی دارید و آب بدن شما با تعریق از دست می‌رود. با مصرف بیشتر آب و مایعات دارای الکترولیت می‌توان بدن را در حالت هیدراته نگهداشت تا زمان کوهنوردی دچار ضعف نشوید و بتواند به خوبی این ورزش پرطرفدار را انجام بدهید. برای اینکه در این ورزش هدیراته بمانید راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

 

روش‌هایی برای هیدراته نگه داشتن بدن هنگام کوهنوردی

برای هیدراته نگه داشتن بدن هنگام کوهنوردی روش‌هایی مختلفی وجود دارد که برخی از آنها بسیار مناسب و ایده‌آل هستند و می‌توانند کمک شایانی به شما کنند تا یک سفر ورزشی فوق‌العاده داشته باشید بدون اینکه دچار ضعف و کم آبی شوید. در زمان کوهنوردی همواره نگه‌داشتن بدن در حالت هیدراته و بازسازی بدن با مواد مغذی برای پشتیبانی از عملکرد بهتر بسیار مهم است. در زیر تعدادی از راه‌هایی که می‌توان به کار گرفت تا بدن خود را در هنگام کوهنوردی هیدراته نگه داریم را بررسی می‌نماییم:

  1. باید آب کافی به همراه داشته باشید چون افراد در حالت عادی روزانه برای حفظ سلامتی باید حداقل ۲ لیتر آب میل کنند حال زمان فعالیت ورزشی سنگین باید این حجم را بیشتر و حتی دوبرابر نمایند تا دهان و لب‌ها خشک نشود، پس به اندازه مدت زمان و طول سفر آب به همراه داشته باشید.
  2. می‌توانید از نوشیدنی‌های دارای الکترولیت هم استفاده کنید؛ چون این گونه نوشیدنی‌ها می‌توانند مانند آب بدن را هیدراته نگهدارند.
  3. مقداری میوه و سبزیجات به همراه داشته باشید تا هم تغذیه شما باشند و هم آب بدن شما را تأمین کنند. میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شوند تا بدن عملکرد بهتری هنگام کوهنوردی از خود نشان بدهد.
  4. با درست نفس کشیدن و حرکت کردن صحیح هم می‌توان آب بدن را ذخیره نگهداشت.

با توجه به راه‌های گفته شده می‌توانید یک سفر کوهنوردی عالی داشته باشید که بدن شما را تقویت می‌کند و از بروز بیماری در شما جلوگیری می‌نماید.

 

بهترین نوشیدنی‌ها برای هیدراته نگهداشتن بدن زمان کوهنوردی

 

خرید قمقمه با ارزان ترین قیمت

 

بهترین نوشیدنی‌ها برای هیدراته نگهداشتن بدن زمان کوهنوردی

نوشیدنی‌های زیادی هستند که شما می‌توانید هنگام کوهنوردی از آنها استفاده کنید تا بدن شما هیدراته بماند و دچار کمبود آب نگردد. از بهترین نوشیدنی‌ها برای هیدراته نگهداشتن بدن زمان کوهنوردی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نوشابه‌های الکترولیتی؛ این نوشیدنی‌ها سرشار از سدیم، پتاسیم و منیزیم هستند و به راحتی الکترولیت‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌نمایند.
  • آب نارگیل حاوی الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم و منیزیم است که برای بدن مفید می‌باشند و آب بدن را تأمین می‌کنند.
  • برخی نوشیدنی‌های اسپرت دارای املاحی هستند که کمک می‌کنند تا الکترولیت‌هایی که با تعریق از بین می‌روند جایگزین شوند.
  • آب نبات هم دارای املاح زیادی است که می‌تواند بدن را هیدراته نگه دارد.

در کل بهترین نوشیدنی برای تأمین آب بدن و هیدراته ماندن، آب آشامیدنی طبیعی است اما می‌توان در صورت لزوم نوشیدنی‌های نام برده را هم مصرف نمود تا بدن احساس بهتری داشته باشد و سریع تر آب از دست رفته توسط تعریق را تأمین نماید. الکترولیت‌ها هنگام فعالیت و تعریق از بدن خارج می‌شوند در نتیجه کمبود آنها می‌تواند باعث بیماری و خستگی شود از این رو باید با کمک نوشیدنی‌های دارای الکترولیت جایگزین برای آنها پیدا کرد.

 

بهترین نوشیدنی‌ها برای هیدراته نگهداشتن بدن زمان کوهنوردی

 

میوه‌های مناسب کوهنوردی برای هیدراته ماندن بدن

میوه‌های فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید زمان کوهنوردی از آنها استفاده کنید چون آب زیاد و الکترولیت بالایی در خود جای داده اند. میوه‌ها و سبزیجاتی که برای هیدراته نگهداشتن بدن در زمان کوهنوردی مناسب هستند عبارتند از:

  1. خربزه
  2. هندوانه
  3. خیار
  4. سبزیجات برگی
  5. پرتقال
  6. انگور

میوه‌ها و سبزیجات نام برده همه بالای ۹۰ درصد آب در ساختار خود دارند؛ در نتیجه با مصرف آنها می توان به راحتی آب مورد نیاز بدن خود را تأمین کرد و همچنین از دیگر خواص موجود در آنها نیز بهره برد. لازم به ذکر است که مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی آب و مواد مغذی هستند، می‌توانند به شما کمک کنند تا بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید و عملکرد بهتری در طول کوهنوردی داشته باشید.

میوه‌های نام برده در کنار تأمین آب بدن مواد مغذی مانند ویتامین سی و مقداری قند دارند که از ضعف بدن جلوگیری می‌کنند و سیستم ایمنی را تقویت می‌نمایند. شما می‌توانید هنگام انتخاب این ورزش درکنار وسایل همراه به جز آب مقداری میوه سبک وزن هم همراه داشته باشید تا بتوانید از مزایای آنها استفاده کنید و بدنی هیدراته داشته باشید.

 

میوه‌های مناسب کوهنوردی برای هیدراته ماندن بدن

 

راه‌های جلوگیری از کم آبی بدن هنگام کوهنوردی

برای اینکه در زمان کوهنوردی دچار کم آبی نشوید و هیدراته بمانید بهتر است فعالیت‌های مهمی را انجام بدهید تا از این مشکل یعنی کم آبی جلوگیری نمایید. از بهترین راه‌های جلوگیری از کم آبی بدن هنگام کوهنوردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهتر است که روز قبل از سفر آب بیشتری بنوشید تا بدن شما آب بیشتری در خود ذخیره نگه دارد.
  2. آب و غذای کافی متناسب با طول و روز سفر همراه خود داشته باشید.
  3. قبل از اینکه احساس تشنگی کنید آب بنوشید.
  4. هنگام کوهنوردی در تابستان از آب خیلی سرد استفاده نکنید.
  5. هنگام کوهنوردی در زمستان و برف حتماً در کنار آب معمولی مقداری آب گرم هم همراه داشته باشید.
  6. پس از اتمام کوهنوردی هم، آب به اندازه بنوشید تا آب تعریق شده دوباره به بدن بازگردد.

 

قیمت بیس لایر

 

سخن پایانی

کوهنوردی چه در تابستان و چه در زمستان به آب کافی نیاز دارد، سعی کنید در این زمان اصلاً از نوشیدنی‌های گازدار و الکلی استفاده نکنید؛ زیرا بیشتر باعث تعریق شما می‌شوند، در طول زمستان مسلماً نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم می‌توان بدن را هیدراته نگه دارد. با همراه داشتن آب و تغذیه کافی و مناسب می‌توان یک سفر خوب داشت که پس از اتمام هم شما را دچار بیماری و خستگی نمی‌کند. هنگام سفر کوهنوردی همیشه بطری آب را در دسترس بگذارید تا در صورت لزوم بتوان به راحتی آب نوشید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب