راهنمای خرید تخت آویز یا ننو

7 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
راهنمای خرید تخت آویز یا ننو
چکیده مقاله :

امروزه برای راحتی بیشتر و داشتن سفری لذت بخش تر در محیط های جنگلی از تخت آویز یا ننو استفاده می شوداز همین رو ، قصد داریم در ادامه یک راهنمای جامع برای خرید تخت آویز ویا ننو سفری را به شما ارائه کنیم.

راهنمای خرید تخت آویز یا ننو

امروزه بسیاری از طبیعتگردها از تخت آویز یا ننو استفاده می کنند به طوری که ننو به یکی از وسایل ضروری برای سفر تبدیل شده است. توجه داشته باشید که استفاده از این وسیله صرفاً به محیط‌های جنگلی محدود نمی شود بلکه شما می توانید از آن در فضای باز، حیاط خلوت خانه و حتی فضای داخلی اتاق خواب استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم با این مطلب همراه باشید در ادامه در مورد این وسیله سفر و لوازم جانبی آن صحبت خواهیم کرد.

 

تخت آویز یا ننو چیست؟

تخت آویز یا ننو یک گهواره معلق است که برای استراحت در دل طبیعت از آن استفاده می‌شود. استراحت در تخت آویز و خیره شدن به آسمان شب در سکوت لذت بخش طبیعت می‌تواند یک تجربه فوق العاده و ناب برای شما باشد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.

 

تخت آویز یا ننو چیست

 

خرید تخت آویز یا ننو

هنگام خرید تخت آویز به چند فاکتور توجه داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیاز و موقعیت خود از این وسیله مناسب استفاده کنید. تخت آویز در مدل، سایز و جنس‌های مختلف تولید و عرضه می شود بنابراین انتخاب تخت آویز مناسب اندکی دشوار است ولی نگران نباشید چرا که با مد نظر قرار دادن یکسری موضوعات می توانید یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید.

 

سایز و مدل های تخت آویز

تخت آویز یک وسیله مناسب برای استراحت در محیط‌های بیرونی است که در اندازه‌های یک یا دو نفره به بازار ارائه می شود. البته برخی از افراد ترجیح می‌دهند تخت آویز دو نفره خریداری کنند چون فضای بیشتری برای استراحت و خواب در اختیار فرد قرار می دهد. اینکه تخت آویز‌های یک نفره و دونفره چه تفاوتی دارند، موضوعی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

خرید تخت آویز (ننو) کنفی چوبدار تک نفره

 

مشخصات تخت آویز یک نفره

اگر می‌خواهید در طبیعت یک خواب آرام و راحت داشته باشید می‌توانید از تخت آویز یک نفره استفاده کنید. با این وجود، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اقدام به خرید ننو‌های دونفره نمایند فقط به این خاطر که می‌توانند فضای بیشتری را برای استراحت در اختیار داشته باشند. عرض تخت آویز یا ننوهای یک نفره بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر است که می‌تواند وزنی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلو را تحمل کند.

 

مشخصات تخت آویز دو نفره

تخت آویز یا ننو‌های دو نفره بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر عرض دارند و دو نفر می‌توانند به صورت همزمان از آن استفاده کنند. ننو‌های دو نفره وزنی بین ۱۵۰ الی ۱۸۰ کیلو را تحمل می کنند. توجه داشته باشید در مجموع طول تخت آویز نسبت به عرض آن بسیار کمتر است و اگر قد شما زیاد بلند نباشد لازم نیست که در این مورد نگران باشید. پیشنهاد می‌کنیم تخت‌آویزی خریداری کنید که طول آن 20 الی 50 سانتی متر از قد شما بلندتر باشد تا محیط راحتی برای استراحت و خواب در دسترس داشته باشید.

 

پارچه تخت آویز

هرچه پارچه تخت آویز ضخیم‌تر باشد مقاومت آن بیشتر است و می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. البته امروزه برخی از تولید کنندگان سعی دارند از پارچه‌های سبک و کم حجم استفاده کنند که در عین حال تحمل وزن بالایی را داشته باشد.

 

لوازم جانبی تخت آویز

برخی از برندها تخت آویز را به همراه یک سری از لوازم جانبی همچون روانداز، زیرانداز، پشه بند و غیره عرضه می‌ کنند. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد تخت آویز بدون لوازم جانبی عرضه می شود و شما باید تجهیزات مورد نظر خود را به صورت جداگانه و متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در هوای سرد نیاز به یک زیرانداز در تخت آویز دارید همچنین باید از روانداز ضدآب در هوای بارانی استفاده کنید و برای اینکه از نیش حشرات در امان بمانید باید همراه خود تور پشه بند داشته باشید.

در فصل زمستان، پاییز و اوایل بهار هنگام خواب و استراحت روی تخت آویز از زیرانداز استفاده کنید چون با این کار از رسیدن سرما به بدنتان جلوگیری می کنید. البته بهتر است از زیراندازهای بادی یا فومی استفاده کنید که باید در داخل ننو قرار داده شوند.

 سایبان‌های متناسب با تخت آویز در مدل‌های بزرگ و کوچک ارائه می‌شود. به احتمال زیاد مدل‌های بزرگتر محافظت بهتری از شما خواهند کرد به این صورت که باران به راحتی نمی‌تواند شما را خیس کند و باد نمی‌تواند در تخت آویز نفوذ کند. در مورد توری پشه بند مدل‌هایی را خریداری کنید که محافظت ۳۶۰ درجه داشته باشند. همچنین توری شما باید شبکه‌های ریزی داشته باشد تا بتواند از ورود حشرات کوچک و پشه‌ها به داخل تخت آویز جلوگیری کند.

 

مکان های مناسب برای نصب تخت آویز

از تخت آویز می‌توانید در محیط‌های بیرونی مخصوصاً محیط جنگلی استفاده کنید. توجه داشته باشید حتی شما در داخل حیاط نیز می‌توانید از این تخت آویز استفاده کنید و شب را بیرون از منزل سپری کنید.

 

نصب تخت آویز

برای نصب تخت آویز یا ننو به محیطی برای نصب نیاز دارید. همچنین به یک سری بند نیاز دارید و در کنار آن باید از زیرانداز، روانداز و توری برای حشرات استفاده کنید. توجه داشته باشید تخت آویز‌های موجود در بازار شامل طناب هستند که قدرت کافی برای تحمل وزن دارند در حالی که برخی از تخت آویز‌ها طناب ندارند و شما باید یک جفت طناب برای بستن تخت آویز به دور درخت تهیه کنید. هنگام خرید طناب دور طناب را با قطر طناب اشتباه نگیرید. سایز دور طناب حدوداً باید ۲ سانتی‌متر باشد چرا که اگر طناب نازک باشد این احتمال وجود دارد که در پوست درخت فرو رود و به درخت آسیب برساند.

شما برای نصب ننو به گره طناب، کارابین، پایه‌های ثابت یا قرقره نیاز دارید تا بتوانید آن را به درخت یا دیوار متصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید با توجه به کارایی و انتظاری که از محصول دارید، اقدام به انتخاب مدل تخت آویز نمایید. تخت آویزهای بدون پایه به راحتی قابل حمل هستند و می‌توانید آنها را جابجا کنید چون وزن و حجم کمی دارند.

 

قیمت تخت آویز

اگر از نظر بودجه برای خرید تخت آویز و تجهیزات جانبی آن محدودیت دارید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تخت آویز را خریداری نموده و سپس متناسب با اندازه و مدل تخت آویز، سایر تجهیزات جانبی را خریداری نمایید. اگر می خواهید برای زمان کوتاهی از تخت آویز استفاده کنید می‌توانید تخت آویزهایی که ارزان قیمت هستند را انتخاب کنید.

کیفیت ساخت و جنس پارچه از جمله مواردی است که در قیمت محصول تأثیرگذار است.

 

قیمت تخت آویز (ننو) کنفی چوبدار دو نفره

 

مزایای تخت آویز

تخت آویزهای ثابت دارای پایه هستند و قابلیت حمل و جابجایی ندارند بنابراین برای فضای باز همچون حیاط بسیار مناسب می باشند. همچنین در تخت آویز برای جلوگیری از نفوذ باران در امتداد بند تخت آویز می توانید از تسمه‌های چکه‌ای استفاده کنید. یک تخت آویز می‌تواند جایگزین جذابی برای چادرهای سنتی باشد. البته اینکه شما چادری سنتی را ترجیح دهید یا بخواهید از ننو استفاده کنید به سلیقه شما بستگی دارد چون همانطور که برخی از افراد خوابیدن در یک تخت آویز را دوست دارند برخی دیگر ترجیح می‌دهند در همان چادرهای سنتی استراحت کنند.

از جمله مزایای تخت نسبت به چادرهای سنتی این است که برای راه‌اندازی این وسیله شما به زمین هموار نیاز ندارید. همچنین استفاده از تخت آویز کمترین آسیب را به پوشش گیاهی زمین وارد می کند.

طراحی تخت آویز به گونه‌ای است که سبک‌تر و فشرده‌تر از بسیاری از چادرها است بنابراین به راحتی در میان کوله پشتی جای می گیرد. همچنین تخت آویز نسبت به چادرهای سنتی خنک‌تر است و به عنوان یک پناهگاهی تابستانی بسیار مناسب می باشد.

 

معایب تخت آویز

برای نصب و راه‌اندازی ننو باید دنبال درختان محکم بگردید و شما نمی‌توانید هر جایی کمپ بزنید. توجه داشته باشید که تخت آویز نسبت به چادر سنتی در برابر باران زیاد قابل اطمینان نیست هر چند می توانید برای تخت آویز سایبان های بارانی تهیه کنید.

 

جمع بندی

اگر قصد دارید چند روزی را در طبیعت سپری کنید و با خود چادری مسافرتی نبرید، پیشنهاد می‌کنیم از تخت آویز‌هایی استفاده کنید که وزن و حجم بالاتری دارند و در برابر باد و باران مقاوم تر هستند. در برخی مدل های تخت آویز تمامی لوازم جانبی مورد نیاز برای خواب و استراحت فراهم است. علاوه بر تخت آویز شما می‌توانید لوازم جانبی از قبیل سایبان آفتابی یا سایبان بارانی، زیرانداز و روانداز خریداری کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

امتیاز شما به مقاله :
۱۴۰۲/۹/۸ چهارشنبه

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید تخت آویز یا ننو

تمامی متن مقاله راهنمای خرید تخت آویز یا ننو را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد.

دانلود فایل صوتی - 9.28 MB
تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب