تأثیرات مثبت پیاده روی صبح

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
تأثیرات مثبت پیاده روی صبح
چکیده مقاله :

برای شروع پیاده روی صبحگاهی تنها به یک جفت کفش پیاده روی نیاز دارید. برای آشنایی با مزایای علمی پیاده روی صبحگاهی، ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

پیاده روی، ورزشی آرام، کم‌ فشار، ارزان و آسان است که به سلامتی جسمی و تناسب اندام کمک فراوانی می‌کند. ورزشی بی هزینه و مطمئن که نیاز به تمرین چندانی نداشته و فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. پیاده روی به کمترین تجهیزات نیاز داشته و در هر ساعت از روز انجام می‌شود. بهترین زمان برای ورزش پیاده روی، زمانی است که زحمتی برای فرد نداشته و با خیال راحت و بدون استرس راه برود. با پیاده روی صبح علاوه بر آرامش روانی، بسیاری از مشکلات جسمی فرد برطرف می‌شود. پیاده روی صبحگاهی برای سلامتی قلب، آرامش اعصاب، بهبود روحیه، عملکرد مغز و ریه بسیار مفید است. در این ورزش تنها وسیله‌ای که مورد نیاز است، یک جفت کفش مناسب و با کیفیت است. در ادامه بیشتر به تأثیرات مثبت پیاده روی صبح پرداخته می‌شود.

قیمت انواع شلوار کوهنوردی: خرید شلوار کوهنوردی

تأثیرات مثبت پیاده روی صبح

  1. کاهش خطر دیابت
  2. کاهش وزن
  3. پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان
  4. کاهش خطر سکته مغزی و کاهش فشار خون
  5. کاهش افسردگی
  6. رفع بی‌خوابی و کاهش خستگی
  7. شادابی و‌ طراوت پوست
  8. تقویت سیستم ایمنی
  9. کاهش خطر سرطان
  10. شفافیت ذهنی

 

تأثیرات مثبت پیاده روی صبح

 

کاهش خطر دیابت

دیابت یکی از بیماری‌هایی است که ارتباطی مستقیم با سبک زندگی افراد دارد. بیمار دیابتی با پیاده روی صبح می‌تواند اختلال متابولیک خود را کنترل کند. طبق نظر کارشناسان تغذیه و ورزش، ۳۰ دقیقه پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند به مدیریت انسولین دیابت نوع ۲ کمک کند.

خرید تیشرت کوهنوردی در کمپ تولز: قیمت تیشرت کوهنوردی

کاهش وزن

 چاقی از نتایج کم‌تحرکی است. نظر متخصصان تغذیه این است که افراد چاق می‌توانند بدون تغییر رژیم غذایی و با یک پیاده روی صبحگاهی وزن خود را کاهش دهند. بهترین راه برای کاهش وزن شروع پیاده روی تند است. روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع به افزایش ضربان قلب و سوزاندن کالری کمک فراوانی می‌کند.‌ پیاده روی صبح با کاستن مقدار چربی کلی بدن و بهبود قدرت عضلات موجب کاهش وزن می‌شود.

 

پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

زندگی بی تحرک، تأثیرات منفی بسیاری روی بدن از جمله بر سفتی و گرفتگی مفاصل دارد. سفتی و گرفتگی مفاصل ممکن است منجر به بروز آرتروز و پوکی استخوان شود. فعالیت بدنی متوسط و شدید‌، مثل پیاده روی به مدت ۵ روز در هفته می‌تواند به آرام شدن درد مفاصل کمک‌ زیادی کند. زنان بیشتر از همه مستعد از دست دادن تراکم استخوان هستند و ممکن است دچار پوکی استخوان شوند. پیاده روی از کاهش تراکم استخوان پیشگیری کرده و درد زانوها و پاها را کمتر می‌کند.

 

پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

 

کاهش خطر سکته مغزی و کاهش فشار خون

پیاده روی صبحگاهی به تقویت عضلات قلبی و سلامتی فرد کمک زیادی می‌کند. پیاده روی سریع و نیم ساعته، پنج بار در هفته به کم شدن خطر سکته مغزی کمک می‌کند. افرادی که سکته خفیفی کرده‌اند، با پیاده روی بهبود پیدا می‌کنند. پیاده روی روزانه به طور طبیعی فشار خون را پایین می‌آورد. با انجام پیاده روی دقیق و منظم، میزان استرس فرد کاهش یافته و عملکرد قلب، مغز به طور چشم‌گیری بهتر خواهد شد.‌

 

کاهش افسردگی

افسردگی بیماری ساکتی است که تعداد زیادی از مردم جهان را درگیر کرده ‌است. افرادی که با این اختلال خلقی دست و پنجه نرم می‌کنند، با انجام پیاده روی کمک زیادی به خود کرده‌اند. هنگام راه رفتن سریع اندروفین‌های طبیعی کشنده درد، در سراسر بدن جریان یافته و موجب بهبودی عمومی فرد می‌شوند. افراد افسرده با راه رفتن سریع شرایط بهتری پیدا می‌کنند. از طرفی احساس شادی و مثبت‌نگری به زندگی در افراد افسرده جوانه می‌زند.

انواع بطری آب را با بهترین قیمت از کمپ تولز خریداری کنید.

رفع بی‌خوابی و کاهش خستگی

استرس و فشار روحی و روانی می‌تواند منجر به بی خوابی شود. بهترین راه حل برای مبارزه با این مشکل پیاده روی روزانه است. پیاده روی صبحگاهی به آرامش ذهن کمک کرده و در پایان روز خواب خوبی برای فرد به ارمغان می‌آورد. افرادی که خواب خوبی ندارند، فعالیت روزانه و پیاده روی منظم و سریع این مشکل را بر طرف می‌کند. پیاده روی سریع صبح موجب احساس شادی و سرزندگی می‌شود. با انجام این ورزش خستگی کاهش یافته و سطح انرژی فرد بالا می‌رود. پیاده روی با افزایش میزان گردش خون و تامین اکسیژن، فرد را فعال و پر انرژی می‌کند.

 

رفع بی‌خوابی و کاهش خستگی

 

شادابی و‌ طراوت پوست

پزشکان و متخصصان پوست معتقدند که هر ورزشی که گردش خون را بهبود بخشد، موجب درخشش و شادابی پوست می‌شود. پیاده روی منظم منجر به تأخیر انداختن علائم پیری مانند چین و چروک می‌شود. با پیاده روی صبحگاهی پوست فرد براق، صاف و بی لک خواهد شد.

 

تقویت سیستم ایمنی

پیاده روی موجب افزایش گردش خون می‌شود. افزایش گردش خون تأثیرات فراوانی روی سیستم ایمنی فرد دارد. با این ورزش تأمین انرژی و اکسیژن بدن بیشتر شده و بدن در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌شود. روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی منظم موجب کاهش ابتلای فرد به انواع بیماری‌ها می‌شود.

 

کاهش خطر سرطان

پیاده روی تند و سریع می‌تواند به فرد کمک کند تا از انواع سرطان‌ها به دور باشد. اغلب متخصصان معتقدند که بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی غلط به سرطان دچار می‌شوند. انجام پیاده روی مرتب از بروز سرطان‌های تخمدان، سینه، کلیه و دهانه رحم پیشگیری می‌کند. پیاده روی موجب بهتر شدن کیفیت خواب بیماران سرطانی می‌شود‌.

 

کاهش خطر سرطان

 

شفافیت ذهنی

پیاده روی منظم صبحگاهی به بهبود شفافیت ذهن و افزایش تمرکز در فرد کمک شایانی می‌کند. پیاده روی موجب افزایش ابتکار و خلاقیت می‌شود. از طرفی تحقیقات نشان داده، پیاده روی باعث ایجاد جریان آزاد در اندیشه و ایده‌ها شده و فرد بهتر به حل مسائل می‌پردازد.

 

سخن پایانی

ورزش به ویژه پیاده روی تأثیرات مثبت زیادی بر سلامتی روح و روان انسان به همراه دارد. با انجام پیاده روی تند و منظم، استرس فرد کاهش می‌یابد. ضربان قلب منظم می‌شود‌. انسولین بدن مدیریت شده و دیابت نوع ۲ کنترل می‌شود. خستگی مزمن بدن کاهش یافته و فرد احساس شادی، نشاط و انرژی دارد. پیری به تعویق افتاده و جریان خون انسان بهتر می‌شود. افرادی که دچار افسردگی هستند، با قدم زدن و پیاده روی از میزان استرس و فشار روحیشان کاسته می‌شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب