راهنمای خرید زیرانداز کوهنوردی

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
راهنمای خرید زیرانداز کوهنوردی
چکیده مقاله :

این مطلب راهنمای خرید زیرانداز کوهنوردی به همراه معرفی انواع زیرانداز کمپ و کوهنوردی است. اگر دوست دارید با بهترین زیرانداز کیسه خواب آشنا شوید مطلب را تا انتها دنبال کنید.

زیرانداز کوهنوردی یکی از مهم‌ترین لوازم کوهنوردی است که رابطه مستقیمی با کیفیت سفر و استراحت کردن شما دارد. یکی از مواردی که تمام افراد هنگام رفتن به طبیعت گردی، کوهنوردی، سفرهای خانوادگی و صخره‌نوردی باید در نظر داشته باشند، انتخاب یک زیرانداز کوهنوردی مناسب است. این زیراندازها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از بدن شما در برابر نفوذ سنگریزه یا حشرات محافظت کرده و راحتی و آسایش فراوانی به همراه می‌آورند. انتخاب یک زیرانداز کوهنوردی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد آن را یکی از ضروری‌ترین ملزومات سفر در نظر می‌گیرند.

قیمت انواع زیر انداز کوهنوردی: خرید زیر انداز کوهنوردی

مهم ترین ویژگی‌ یک زیرانداز کوهنوردی خوب

یک زیرانداز کوهنوردی خوب باید دارای یک سری ویژگی و مشخصات منحصر به فرد باشد تا افراد بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند، از مهم‌ ترین ویژگی این تجهیزات می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  1. عایق مناسبی برای سرما و گرما باشد و باعث پادرد یا کمردرد نشود.
  2.  از ضخامت و اندازه استانداردی برخوردار باشد و بتوان چندین ساعت روی آن استراحت کرد.
  3.  راحتی بالایی داشته باشد و از بهترین متریال و تجهیزات برای ساخت آن استفاده شده باشد.
  4.  وزن سبک و اندازه مناسبی داشته باشد، به صورتی که بتوان به راحتی آن را حمل کرد و خسته نشد.
  5.  ماندگاری بالایی در برابر شرایط متغیر آب و هوایی یا سنگ‌ها و صخره‌ها داشته باشد و استفاده طولانی مدت سبب آسیب به آن نشود.

 

پرطرفدارترین زیراندازهای کوهنوردی

زیراندازهای کوهنوردی دارای تنوع بی‌نظیری هستند و از متریال‌های مختلفی برای ساخت آنها استفاده می‌شود. در ادامه به پرطرفدارترین و پرفروش‌ ترین زیراندازهای کوهنوردی اشاره می‌کنیم:

  1. زیراندازهای فوم که وزن سبکی داشته و از روکش‌های ضد آب برای ساخت آنها استفاده می‌شود، این زیراندازها عایق مناسبی بوده و از دوام خوبی برخوردار هستند.
  2. زیراندازهای بادی که حجم بسیار کمی را اشغال کرده و به دلیل ضخامت استانداردی که دارند مشکلاتی مانند پا درد ایجاد نمی‌کنند.
  3. زیراندازهای فوم خود بادشونده که گزینه مناسبی برای مکان‌های طوفانی و بادی هستند و در زمان‌های بارانی یا هنگامی که هوا سرد است، بیشترین کارایی را دارند؛ این فوم‌ها ظرافت زیادی داشته و به آسانی باد می‌شوند.

 

نکات مهم در زمان خرید زیرانداز کوهنوردی

هنگامی که تصمیم به خرید زیرانداز کوهنوردی می‌گیرید در ابتدا اندازه و ابعاد آن را بررسی کرده و سپس نوع استاندارد و مناسب را خریداری کنید. زیراندازهایی که بسیار نازک یا ضخیم هستند برای کوهنوردی یا طبیعت گردی مناسب نمی‌باشند؛ همچنین شما باید به ضخامت آنها نیز توجه کنید، بهتر است زیراندازهایی را خریداری کنید که از چندین لایه تشکیل شده‌اند زیرا این زیراندازها علاوه بر اینکه عایق رطوبتی خوبی هستند عمر و ماندگاری بالایی نیز دارند.

 زیراندازها پس از یک بار استفاده به سرعت کثیف می‌شوند و عدم توجه به نظافت آن‌ها، می‌تواند باعث ابتلا به برخی بیماری‌ها شود، پس بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که بتوان به راحتی آنها را شسته و تمیز کرد. علاوه بر موارد بالا راحت بودن زیرانداز را نیز بررسی کرده و در نظر داشته باشید تمام سطوح آن کامل صاف و یکدست باشد.

 

راهنمای خرید یک زیرانداز کوهنوردی باکیفیت

در هنگام خرید یک زیرانداز کوهنوردی، بهتر است از سالم بودن و کیفیت تولید آن مطمئن شوید. بهتر است زیراندازی را خریداری کنید که با وزن و قد شما تناسب داشته باشد؛ زیراندازهایی که وزن سبکی دارند معمولاً به آسانی حمل می‌شوند و خستگی و مشکل برای شما به وجود نمی‌آورند. برخی از زیراندازها از متریال‌هایی تشکیل شده‌اند که شما را گرم می‌کنند، به همین دلیل بهتر است اقدام به خرید آنها کنید تا در فصول سرد سال دچار مشکلاتی مانند سرماخوردگی یا بدن درد نشوید.

 علاوه بر موارد ذکر شده، به جنس زیرانداز توجه کرده و مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید یا خوابیدن و نشستن روی آن مشکلات پوستی برای شما به وجود نمی‌آورد. در نظر گرفتن برند تولید کننده، قیمت تشک و داشتن مواردی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش نیز، از دیگر مواردی است که هنگام خرید یک زیرانداز کوهنوردی با کیفیت باید آن را در نظر داشته باشید.

 

چرا باید از زیرانداز کوهنوردی استفاده کرد؟

یکی از مهمترین نیازها هنگام رفتن به سفر، پیک نیک و کوهنوردی، تهیه یک زیرانداز سفری مناسب است. زیراندازها شرایطی را فراهم می‌کنند تا بتوانید روی آن‌ها استراحت کرده و غذا و نوشیدنی میل کنید. این تجهیزات به دلیل ایجاد فضایی مناسب و داشتن ضخامت استاندارد، از فرو رفتن سنگریزه‌ها در پاهایتان جلوگیری می‌کنند؛ همچنین به دلیل داشتن سطح نرم و راحت سبب برطرف شدن خستگی شما و ادامه مسیر می‌شوند. زیراندازهای کوهنوردی از کثیف شدن لباس‌های شما جلوگیری کرده و نقش مهمی در گرم نگه داشتن بدن دارند؛ برخی از این زیراندازها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دمای بدن را حفظ کرده به همین دلیل می‌توان از آن‌ها برای اتراق یا ماندن طولانی مدت در طبیعت استفاده کرد.

قیمت انواع بالش بادی: خرید بالش بادی

خرید زیراندازهای کوهنوردی

شما می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین، زیرانداز کوهنوردی مورد نظر خود را خریداری کنید. بسیاری از افراد به منظور صرفه‌ جویی در وقت و انرژی، ترجیح می‌دهند زیرانداز مورد نظر خود را به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنند. این کار می‌تواند مزیت‌های فراوانی داشته باشد، به طوری که شما پس از مقایسه چندین زیرانداز و مقایسه قیمت آن ها، بهترین نوع آن را بر اساس بودجه و سلیقه خود خریداری می‌کنید. هنگام خرید این تجهیزات حتماً به کیفیت جنس و ضخامت آن توجه کنید؛ همچنین ابعاد و اندازه آن را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید با خیال راحت تا چندین سال از آن استفاده کنید.

 

سخن پایانی

زیراندازهای کوهنوردی از جمله مهم ترین تجهیزات طبیعت گردی هستند که هنگام رفتن به سفر و گردش، باید آنها را در کوله پشتی خود قرار دهید. این زیراندازها برای استراحت کوتاه مدت یا طولانی مدت و حفظ سلامت قسمت‌های مختلف بدن از نفوذ سنگریزه‌ها یا سرما مناسب هستند. زیراندازهای کوهنوردی تنوع بی‌ شماری دارند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود نوع مناسب را خریداری کنید در کنار اهمیتی که تمام تجهیزات سفری دارند، زیراندازهای کوهنوردی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید خرید و استفاده از آنها را در اولویت قرار دهید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب