راهنمای انتخاب عینک کوهنوردی

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
راهنمای انتخاب عینک کوهنوردی
چکیده مقاله :

عینک کوهنوردی یکی از تجهیزات مهمی است که هر کوهنورد باید نسبت به خرید آن توجه زیادی داشته باشد.حال برای اینکه بتوانید به راحتی یک عینک کوهنوردی مناسب را خریداری نمایید با ما همراه باشید.

عینک کوهنوردی یکی از تجهیزات مهمی است که هر کوهنورد باید نسبت به خرید آن توجه زیادی داشته باشد. کیفیت عینک کوهنوردی اهمیت بسیار بالایی داشته و یکی از نکات مهم پیش از خرید این محصول است. در صورتی که شما یک کوهنورد ماهر هستید یا می‌خواهید در این رشته مشغول فعالیت شوید باید تجهیزات مختلف آن را فراهم کنید. عینک‌های کوهنوردی در بازار تنوع بسیار زیادی دارند و گاهی اوقات انتخاب آنها با دشواری‌های زیادی همراه است. در این مقاله سعی داریم اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی یک عینک کوهنوردی مناسب و با کیفیت را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

 

نکات مهم برای خرید عینک آفتابی کوهنوردی

عینک کوهنوردی انواع مختلفی دارد که باید با توجه به شرایط محیطی از آن استفاده شود. از نکات مختلفی که در هنگام خرید این محصول باید به آن دقت کنید اطمینان از کیفیت لنز عینک است. لنز عینک‌های کوهنوردی آفتابی باید توانایی جذب اشعه‌های فرابنفش و عبور ندادن آنها را داشته باشند. از نکات مختلف دیگر می‌توان به توجه به ظاهر قاب عینک اشاره کرد. عینک‌های آفتابی که در شهر استفاده می‌شوند دارای فریمی هستند که کناره‌های آنها باز است.

عینک‌هایی که برای کوهنوردی استفاده می‌شوند نباید این شرایط را داشته باشند و باید کناره‌های عینک کاملاً بسته باشد. بسته بودن کناره‌های عینک وارد باعث می‌شود که شدت آفتاب یا وجود برف و یخ آسیبی به چشم انسان وارد نکند. فریم عینک‌های آفتابی کوهنوردی باید از جنس غیر فلز باشند. این فریم‌ها دارای محافظ‌های کناری بوده و از ورود گرد و غبار و طوفان به چشم انسان جلوگیری خواهند کرد.

اگر ظاهر عینک کوهنوردی برای شما اهمیت دارد باید بگوییم که ظاهر عینک اگر حتی باب میل هم نباشد اهمیتی نداشته و باید به کیفیت آن توجه کنید. در صورتی که عینک مناسبی را خریداری کنید اشعه یووی را عبور نداده و حتی در فضای ابری هم مناسب است. عینک مناسب کوهنوردی باید توانایی حذف ۹۵ تا حتی ۱۰۰ اشعه یو وی را داشته باشد.

 

عینک طوفان چیست؟

علاوه بر عینک آفتابی کوهنوردی، عینک طوفان نیز اهمیت بسیار زیادی برای یک کوهنورد دارد. عینک‌های طوفانی نصف صورت را پوشانده و ۵ تا ۱۰ درصد از نور مرئی را از خود عبور می‌دهند. جنس عینک‌ها از طلق بوده و یک بندکشی دارند که می‌توان آنها را روی صورت قرار داد. در هنگام خرید این عینک‌ها نیز باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در صورتی که شما عینک مناسبی را خریداری نکنید آسیب زیادی به چشم شما وارد می‌شود. از معایب عینک‌های بی‌کیفیت می‌توان به سوزش چشم، خستگی چشم، ریزش اشک، تاری دید، قرمزی، درد و عوارض دیگر اشاره کرد. در صورتی که شما یک مجموعه معتبر را برای خرید عینک کوهنوردی انتخاب کنید از این عوارض جلوگیری خواهید کرد.

 

نکته‌های ضروری در انتخاب بهترین عینک کوهنوردی مناسب

یکی از دلایل مهمی که استفاده از عینک کوهنوردی به شما توصیه می‌شود مراقبت از چشمان شما در برابر نور مضر خورشید است. اگرچه وجود سرمای هوا و باد هم می‌تواند آسیب زیادی به چشم وارد کند اما مهم‌ترین نکته جلوگیری از اشعه مضر نور خورشید و ورود آن به چشم است. عینک کوهنوردی باید بتواند چشم را در برابر نور مرعی اشعه یووی و ir محافظت کند. عینک‌های با کیفیت شدت تابش را تا مقداری کاهش می‌دهند و عملکرد بینایی را مختل نخواهند کرد. عینک‌های استاندارد از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر و ایجاد اختلالات بینایی جلوگیری می‌کنند. در ادامه ملاک‌های مناسب را برای انتخاب عینک کوهنوردی شرح خواهیم داد.

 

 عینک کوه نوردی با uv مناسب

در هنگام خرید عینک کوهنوردی با عینک‌های مختلفی مواجه می‌شوید که دارای یو وی‌های گوناگون هستند. برای کوهنوردی باید از عینک‌هایی با یووی ۳ یا ۴ استفاده کنید.

 

وزن و راحتی عینک کوه نوردی

وزن سبک و مطلوب عینک‌های کوهنوردی یکی از نکات مهمی هستند که باید در خرید، به آنها توجه داشته باشید. از آنجایی که کوهنوردی در مدت طولانی انجام می‌شود باید از عینک استفاده کنید که در استفاده طولانی مدت دچار خستگی نشوید. وزن سبک عینک باعث جلوگیری از خستگی بینی و چشم‌های شما خواهد شد.

 

فریم عینک کوه نوردی

فریم‌های عینک کوهنوردی باید به صورت طراحی شوند که قسمت زیادی از صورت را بپوشانند. این فریم‌ها باعث شده که عینک کوهنوردی ظاهر زیبایی نداشته باشد اما بتواند از صورت و چشمان انسان به طور کامل حفاظت کند. در هنگام خرید انواع عینک کوهنوردی به این نکته دقت کنید که فریم آنها به طور کامل پوشانده باشد. فیلم‌های فلزی باعث اثرگذاری بدی روی پوست صورت می‌شوند بنابراین از این نوع فریم استفاده نکنید. فیلم‌های غیر فلزی جنس با کیفیت و وزن پایینی داشته و روی صورت تأثیری ندارد.

 

لنز عینک کوهنوردی

لنز عینک کوهنوردی یکی دیگر از موارد مهمی است که در هنگام خرید عینک باید به آن توجه کنید. در صورتی که شما یک برند معتبر را برای خودتان خریداری کنید این محصول کیفیت بالایی خواهد داشت. هر شخص با توجه به شرایط خود و نسبت به حساسیت فردی باید رنگ لنز مناسب را انتخاب کند. لنزهای با کیفیت دارای اصول اولیه ساخت مناسبی هستند و در آنها نکات مهم رعایت شده است. داشتن انحنای طبیعی در ساخت لنز و عدم داشتن موج اهمیت زیادی در استفاده از لنز خواهد داشت. انحنای لنز باید به صورتی باشد که باعث شکست نور شده و تأثیر زیادی در جلوگیری از اثرگذاری نورهای خورشید داشته باشد.

 

مضرات اشعه یو وی

اشعه یووی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین اشعه‌های نور خورشید شناخته می‌شود. این اشعه باعث وجود آب مروارید در چشم شده و تاثیرهای منفی زیادی روی چشم می‌گذارد. در هنگام خرید عینک کوهنوردی باید دقت کنید که عینک از برچسب اشعه یووی برخوردار باشد. یک پوشش UV400 باعث جذب و فیلتر اشعه یو وی شده و بسیار مهم است.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای خرید عینک کوهنوردی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. نکات مختلف در هنگام خرید عینک باعث می‌شوند که شما در برابر اثرات منفی و مخرب در هنگام کوهنوردی حفاظت شوید. بهتر است برای تهیه عینک کوهنوردی با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی‌‌های لازم را به شما ارائه دهند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب