چگونه در باران کمپ بزنیم؟

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چگونه در باران کمپ بزنیم؟
چکیده مقاله :

باران از جمله اتفاق‌هایی است که هر لحظه میتواند در طبیعت رخ دهید پس باید امادگی رویارویی با آن را داشته باشید وگرنه خیس میشوید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا روش کمپ زدن در باران را یاد بگیرید.

کمپینگ یک راه فوق العاده برای ارتباط با طبیعت، رها شدن از مشغله‌های روزانه و ایجاد خاطراتی است که تا آخر عمر باقی می‌ماند. البته باید توجه کنید خطرات و حوادث طبیعت را از یاد نبرید و با وسایل تکمیل به طبیعت سفر کنید. بارش باران از جمله اتفاق‌هایی است که هر لحظه میتواند در طبیعت رخ دهید پس باید امادگی رویارویی با این پدیده را داشته باشید وگرنه خیس میشوید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا روش کمپ زدن در باران را یاد بگیرید.

 

 

چه چیزی را بسته بندی کنیم؟

وقتی صحبت از کمپینگ در باران می‌شود، بسته بندی وسایل مناسب بسیار مهم است. در اینجا چند مورد ضروری وجود دارد که باید همراه خود داشته باشید. قبل از هر چیز، حتماً یک چادر ضد آب با کیفیت بالا به همراه داشته باشید. به دنبال یکی با پشه بارانی محکم و درزهای مهر و موم شده باشید تا شما را در طول باران‌های اجتناب ناپذیر خشک نگه دارد. برزنت‌های اضافی یا ورق‌های زمینی را فراموش نکنید تا لایه‌ای اضافی از محافظت در برابر رطوبت ایجاد شود.

در مرحله بعد، لباس‌های مناسبی را بپوشید که می‌توانند در شرایط مرطوب مقاومت کنند. به جای پنبه، موادی مانند نایلون یا پلی استر را که سریع خشک می‌شوند، انتخاب کنید که خشک شدن آنها بیشتر طول می‌کشد و رطوبت را حفظ می‌کند. لایه‌های زیادی از جمله ژاکت‌های ضدآب، شلوار کوهنوردی  و چکمه‌های کوهنوردی محکم ببندید. هوای بارانی اغلب به معنای ساعات محدود نور روز است، بنابراین فراموش نکنید که گزینه‌های روشنایی مطمئن مانند چراغ‌های جلو یا فانوس‌ها را بسته‌بندی کنید. اینها هنگام برپایی کمپ یا گشت و گذار در شب مفید خواهند بود.

برای اینکه در هوای مرطوب راحت بمانید، روی یک کیسه خواب با کیفیت که برای دماهای سردتر و شرایط مرطوب طراحی شده است، سرمایه گذاری کنید. به دنبال کیسه‌هایی با پوسته‌های مقاوم در برابر آب و عایق مصنوعی باشید که حتی اگر خیس شوند گرمای خود را از دست ندهند. موارد ضروری مانند پوشش کوله پشتی ضد آب یا کیسه‌های خشک را برای محافظت از وسایل الکترونیکی و شخصی خود در برابر هجوم باران به خاطر بسپارید. با این اقلام کلیدی که با خیال راحت در کوله پشتی خود بسته بندی شده‌اند، برای مقابله با هر آب و هوای نامساعدی که ممکن است در سفر روبه رو شوید، آماده‌اید.

 

قیمت کوله پشتی کوهنوردی 

 

چگونه خشک بمانیم

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها هنگام کمپینگ در باران خشک ماندن است. از این گذشته، هیچ کس نمی‌خواهد سفر خود را خیس و ناراحت کننده سپری کند. اول از همه، مطمئن شوید که تجهیزات بارانی مناسب دارید. یک کت و شلوار ضد آب با کیفیت خوب برای خشک نگه داشتن بدن شما ضروری است. پاهای خود را نیز فراموش نکنید - برای جلوگیری از خیس شدن جوراب، روی چند چکمه یا کفش مقاوم ضد آب سرمایه گذاری کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی خشک ماندن، انتخاب کمپینگ مناسب است. به دنبال زمین‌های مرتفعی باشید که احتمال سیل یا انباشته شدن گودال‌ها کمتر است. از ایجاد کمپ در نزدیکی آب یا مناطق مستعد رواناب خودداری کنید. ایجاد یک پناهگاه قابل اعتماد در شرایط بارانی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که چادر شما دارای یک باران یا برزنت است که فراتر از لبه‌های آن گسترش می‌یابد تا از چکیدن آب محافظت بیشتری کند. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از زیر چادر خود از یک صفحه زمینی در زیر چادر خود استفاده کنید.

در داخل چادر شما، سازماندهی کلیدی برای خشک ماندن است. با استفاده از سازمان‌دهنده‌های آویزان یا سطل‌های ذخیره‌سازی پلاستیکی با درب، همه چیز را از روی زمین دور نگه دارید - این کار باعث می‌شود تماس با هرگونه نشتی یا تراکم احتمالی به حداقل برسد. همیشه با حوله و لباس اضافی آماده باشید در صورتی که بیرون از چادر خیس شوید. وجود لایه‌های خشک در دسترس به حفظ گرما و راحتی در طول تجربه کمپینگ شما کمک می‌کند. با پیروی از این نکات در مورد نحوه خشک ماندن در هنگام کمپینگ در باران، می‌توانید بدون نگرانی از خیس شدن از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.

 

 

چگونه گرم بمانیم

هنگام کمپینگ در زیر باران، گرم ماندن برای راحتی و لذت کلی شما ضروری است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی گرم ماندن در طول ماجراجویی کمپینگ بارانی آورده شده است. مطمئن شوید که لباس مناسب دارید. وقتی صحبت از گرم ماندن در شرایط مرطوب می‌شود، لایه بندی کلیدی است. با یک لایه پایه ضد رطوبت، مانند لباس زیر حرارتی یا یک پیراهن آستین بلند ساخته شده از مواد مصنوعی شروع کنید. لایه‌های عایق مانند کت‌های پشمی یا کتانی را اضافه کنید و برای خشک نگه داشتن لباس‌های بیرونی ضدآب را فراموش نکنید.

در مرحله بعد، روی یک کیسه خواب باکیفیت سرمایه گذاری کنید که درجه حرارت آن کمتر از آنچه در طول سفر خود انتظار دارید، باشد. مطمئن شوید که ضد آب باشد تا از نفوذ رطوبت جلوگیری شود. می‌توانید با استفاده از پدهای خواب عایق یا تشک‌های بادی به جای استفاده از فوم‌های معمولی، گرما را بیشتر کنید. اینها عایق بهتری در برابر زمین سرد می‌کنند.

در طول روز، سعی کنید در فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده روی یا خرد کردن چوب برای آتش کمپ خود شرکت کنید. این به تولید گرمای بدن کمک می‌کند و شما را در طول روز گرم تر نگه می‌دارد. نوشیدنی‌ها و وعده‌های غذایی داغ می‌توانند برای گرم کردن بدن از درون به بیرون معجزه کنند. قمقمه‌های پر شده با سوپ داغ یا کاکائو و همچنین غذاهای گرم با سهولت پخت مانند غذاهای پاستا یا خورش‌های دلچسب را بسته بندی کنید.

 

خرید کیسه خواب 

 

چگونه در باران غذا درست کنیم؟

اول از همه، مطمئن شوید که یک اجاق گاز یا کباب پز قابل اعتماد دارید که می‌تواند در شرایط مرطوب مقاومت کند. به دنبال خودرویی باشید که دارای شیشه جلو یا روکش داخلی باشد تا از خاموش شدن شعله در اثر وزش باد محافظت کند. وقتی نوبت به برنامه ریزی وعده‌های غذایی می‌رسد، غذاهای ساده و آسان را انتخاب کنید. وعده‌های غذایی یک دیگ برای روزهای کمپینگ بارانی عالی هستند زیرا به حداقل تمیزکاری نیاز دارند و می‌توان آنها را در یک قابلمه یا تابه پخت.

برای خشک نگه داشتن محل آشپزی خود، یک برزنت بر روی آشپزخانه کمپ خود قرار دهید یا اگر فضا اجازه می‌دهد از یک چتر بسیار بزرگ استفاده کنید. این امر تا حدودی از باران محافظت می‌کند و در عین حال جریان هوای مناسب را فراهم می‌کند تا دود در زیر پوشش جمع نشود. نکته دیگر این است که مواد از قبل خرد شده را در ظروف در بسته یا کیسه‌های زیپ دار بیاورید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود زمان زیادی را برای دست زدن به غذا در فضای باز در شرایط مرطوب صرف کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب