وسایل مهمی که قبل از رفتن به ماهیگیری باید داشته باشید

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
وسایل مهمی که قبل از رفتن به ماهیگیری باید داشته باشید
چکیده مقاله :

از مهم ترین کارهایی که باعث می شود یک ماهیگیری دلنشین داشته باشید، شناخت و انتخاب وسایل ماهیگیری است حال در خصوص، برای ماهیگیری چه وسایلی لازم است؟ بررسی اصلی‌ترین وسایل ماهگیری مناسب صحبت میکنیم.

ماهیگیری زمانی دلنشین و لذت بخش خواهد بود که شناخت کافی از وسایل مورد نیاز داشته باشید و وسایل ماهیگیری را با دقت و آگاهی کامل و متناسب با نوع ماهیگیری و صید ماهی انتخاب نمایید. برای ماهیگیری چه وسایلی لازم است موضوعی است که در این مقاله پیرامون آن صحبت خواهیم کرد. از جمله مهم ترین وسایل ماهیگیری می توانیم به چوب ماهیگیری، چرخ، نخ، قلاب، شناور و طعمه اشاره کنیم. البته می توانید هرزگرد و کیف ماهیگیری را به این لیست اضافه نمایید.

 

وسایل مورد نیاز برای ماهیگیری

ماهیگیری یک تفریح دلچسب محسوب می شود و برای سنین گوناگون مناسب است. اگر مبتدی هستید و می خواهید اولین قدم هایتان را در این زمینه بردارید پیشنهاد می کنیم که وسایل گران قیمت خریداری نکنید چون بعد از مدتی و با کسب تجربه، روش ماهیگیری مورد علاقه خودتان را به دست می آورید و اغلب متوجه خواهید شد که برخی از وسایل کارایی چندانی ندارند و شما مبلغی را بیهوده صرف خرید آنها نموده اید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است با یک ماهیگیر باتجربه صحبت کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای ماهیگیری

 

چوب ماهیگیری

چوب ماهیگیری انواع متعددی دارد که می توانیم به چوب ساحلی، چوب کاسی، پشه، ترولینگ، چوب پوله، اسپینگ دریایی و چوب کپور اشاره کنیم. توجه داشته باشید که این قبیل چوب های ماهیگیری از نظر طول، وزن و جنس با هم متفاوت هستند؛ بنابراین متناسب با هدف خود اقدام به خرید چوب ماهیگیری نمایید. برای افراد مبتدی، چوب های کم وزن و سبک بسیار مناسب است. چون هم بر ماهیگیری تسلط پیدا می کنند و هم کار با چوب ماهیگیری سبک، راحت تر است. همچنین چوب های سبک و کم وزن ماهیگیری از قیمت مناسبی برخوردار هستند و خرید آنها مقرون به صرفه می باشد.

به طور مثال چوب ماهیگیری با وزن 10 الی 30 گرم برای صید ماهی قزل آلا مناسب است. همچنین برای صید ماهی سوف بهتر است از چوب ماهیگیری با وزن 20 الی 40 گرم استفاده کنید. چوب های 50 تا 250 گرم نیز برای صید ماهی کپور بسیار مناسب هستند.

 

چوب ماهیگیری

 

معرفی انواع چوب ماهیگیری

در ادامه مطلب به معرفی چند نوع چوب ماهیگیری می پردازیم:

چوب ماهیگیری پشه: همانطور که از نام این نوع چوب پیداست مخصوص ماهیگیری با پشه است. پشه نوعی طعمه مصنوعی است. این نوع چوب ماهیگیری به سیستم فلای فیشینگ معروف است. چوب ماهیگیری ساحلی: از این نوع چوب برای ماهیگیری در ساحل استفاده می شود. چوب ماهیگیری ساحلی برای پرتاب های بلند طراحی شده است و جنس آن اغلب از الیاف کربن می باشد. انعطاف پذیری این نوع چوب در مقابل فشار کم است و طول این نوع چوب معمولاً 4 تا 6 متر می باشد.

چوب ماهیگیری تلسکوپی: این نوع چوب مانند تلسکوپ باز و بسته می شود به این صورت که هر تکه درون تکه ای دیگر قرار دارد. چوب ماهیگیری تلسکوپی بسیار سبک است و برای افراد مبتدی مناسب می باشد. البته در روش ماهیگیری اسپینیننگ از این نوع چوب استفاده می شود. چوب ماهیگیری یک یا چند تکه: این نوع چوب از چند تکه تشکیل شده که تکه ها را باید به یکدیگر وصل نمایید.

چوب ماهیگیری کاسی: این نوع چوب در دسته چوب های سبک قرار دارد. چوب کاسی در متراژهای متفاوت و مدل های تلسکوپی یا چند تکه ساخته می شود. این نوع چوب بدون حلقه و چرخ ماهیگیری است و برای صید ماهی های کوچک بسیار مناسب است.

 

چرخ ماهیگیری

چرخ ماهیگیری بر روی چوب قرار می گیرد بنابراین باید با چوب تناسب داشته باشد. چرخ ماهیگیری در انواع مختلف عرضه می شود. قبل از خرید بهتر است با ویژگی های آنها آشنا شوید تا متناسب با نیاز خود اقدام به خرید نمایید. از جمله قسمت های مختلف چرخ ماهیگیری می توانیم به بدنه، کلاچ، بلبرینگ، کمان، ضامن، دسته، اسپول یا قرقره اشاره کنیم. وظیفه چرخ ماهیگیری جمع کردن نخ و پرتاب نخ است. افراد مبتدی می توانند از یک قرقره 100 تا 150 متری استفاده کنند. گاهی به جای چوب و چرخ ماهیگیری از اصطلاح لنسر استفاده می شود. توجه داشته باشید که لنسر ماهیگیری از بخش های متفاوتی تشکیل شده است. چوب، قلاب، نخ و چرخ اجزای یک لنسر ماهیگیری را تشکیل می دهند.

توجه کنید که بر روی چرخ ماهیگیری هرگز  نباید کمتر از 100 متر نخ داشته باشید.

 

چرخ ماهیگیری

 

شناور

شناورها به دو صورت ثابت و متحرک عرضه می شوند. شناورها روی آب قرار می گیرند و اغلب درخشان هستند و نور زیادی دارند به طوری که ماهی ها را جذب می کنند و باعث بهبود دید شما می شوند.

 

شناور

 

نخ ماهیگیری

افراد مبتدی می توانند از نخ های نازک ماهیگیری برای صید ماهی استفاده کنند چون این نوع نخ ها خاصیت ارتجاعی خوبی دارند و به دلیل نازک بودن در آب دیده نمی شود. به همین خاطر به نخ های نازک ماهیگیری، نخ های نامرئی گفته می شود. همچنین هنگام صید باعث آسیب به دهان ماهی نمی شوند. می توانید در ابتدای کار حداقل 40 متر نخ را روی چرخ ماهیگیری قرار دهید تا تسلط بیشتری برای صید ماهی داشته باشید.

 

قیمت نخ ماهیگیری در کمپ تولز: خرید نخ ماهیگیری

 

نخ ماهیگیری

 

قلاب ماهیگیری

قلاب ماهیگیری در انواع مختلف عرضه می شود. شما باید قلاب را با توجه به اندازه و وزن ماهی که می خواهید صید کنید، انتخاب نمایید.

 

قلاب ماهیگیری

 

طعمه ماهیگیری

طعمه به انتهای نخ متصل می شود تا ماهی ها را راحت تر جذب کنید. شما می توانید طعمه را خریداری کنید یا خود آن را آماده نمایید. انتخاب و خرید طعمه ماهیگیری به وزن و اندازه ماهی بستگی دارد ولی بهترین گزینه طعمه زنده می باشد.

 

طعمه ماهیگیری

 

هرزگردها

هرزگردها بعد از اتمام نخ و قبل از نصب طعمه متصل می شوند و وظیفه آنها مهار حرکات نامنظم و پیچشی ماهی است؛ بنابراین هرزگردها علاوه بر کمک به ماهیگیری مانع از گره خوردن، پارگی و پیچ خوردن نخ ماهیگیری می شوند.

 

کیف ماهیگیری

برای ماهیگیری به یک کیف نظم دهنده نیاز دارید تا بتوانید به وسایلتان سروسامان دهید. با استفاده از کیف ماهیگیری می توانید از سالم ماندن ابزار و وسایل اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که کیف ماهیگیری از جنس مناسبی برخوردار باشد و دارای بخش های مختلف باشد تا شما بتوانید ابزار و وسایل مورد نیاز را تفکیک نموده و در کیف بگذارید.

 

وزنه های سربی

یکی از تجهیزات مهم ماهیگیری وزنه های سربی هستند. به طور کلی استفاده با از وزنه های سربی می توانید چوب ماهیگیری را ثابت نگه دارید و در مواقع لزوم قلاب را پایین بیاورید. بسته به عمقی که می خواهید قلاب شما به آن برسد، می توانید از وزنه هایی با اشکال و وزن های مختلف استفاده کنید. وزنه ها به طور سنتی از سرب ساخته می شوند، اما امروزه نمونه های جدیدی را در بازار می بینیم که از برنج، تنگستن، فولاد و بیسموت ساخته شده اند که سازگارتر با محیط زیست هستند.

 

وزنه های سربی

 

سایر وسایل مورد نیاز

همانطور که بیان نمودیم؛ برای ماهیگیری به کیف یا جلد ماهیگیری، تور ماهیگیری، زنگوله، طعمه پاش، انواع ریسمان، هرزگردها، قلاب، چرخ، چوب و سرب ماهیگیری نیاز دارید. توجه داشته باشید برای ماهیگیری علاوه بر وسایل مخصوص صید ماهی به یکسری لوازم شخصی همچون کفش و لباس مناسب نیاز دارید که این وسایل متناسب با فصول مختلف، متفاوت است.

 

جمع بندی

ماهیگیری به شکار ماهی از آب به وسیله قلاب، تور یا هر ابزار دیگری گفته می شود. قبل از ماهیگیری نیاز است که ابزار و تجهیزات لازم را تهیه نمایید. افراد مبتدی می توانند از چوب و چرخ های ماهیگیری از نوع عمومی استفاده کنند چون این نوع ابزار چند نوع سیستم ماهیگیری را پوشش می دهد. شما می توانید بعد از کسب مهارت و تجربه در ماهیگیری برای هر نوع روش ماهیگیری از چوب و چرخ مخصوص استفاده کنید.

 

معرفی پرفروش ترین لوازم ماهیگیری

به کمک نکته هایی که در این مقاله ذکر شده است شما می توانید انتخاب و خرید آگاهانه ای داشته باشید. در زیر محصولات محبوب و پرفروش لوازم ماهیگیری سایت کمپ تولز معرفی شده است که بر اساس نیاز خود می توانید بهترین خرید را داشته باشید.

 

نخ ماهیگیری فلوروکربن Shidai V33

 

نخ ماهیگیری فلوروکربن Shidai V33

 

نخ ماهیگیری فلوروکربن Shidai V33 دارای 2 سایز 0.30 و 0.35 میلی متر و اندازه ای حدود 100 متر می باشد. این محصول دارای رنگ شیشه ای است که برای ماهیگیری در آب های شفاف گزینه ای مناسب محسوب می شود.

 

چوب ماهیگیری میکادو تمام کربن

 

چوب ماهیگیری میکادو تمام کربن

 

چوب ماهیگیری میکادو تمام کربن محصولی با طول 2.1 متر و جنس فول کربن همراه با حلقه های حرفه ای می تواند تجربه ای فوق العاده از ماهیگیری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

طعمه ماهیگیری پشه بسته 4 عددی

 

طعمه ماهیگیری پشه بسته 4 عددی

 

اگر می خواهید یک مجموعه طعمه با کیفیت خریداری کنید طعمه ماهیگیری پشه بسته 4 عددی را از دست ندهید. این محصول با دارا بودن 4 طعمه باکیفیت طعمه ای مناسب برای طرفداران ماهیگیری می باشد.

 

چرخ ماهیگیری کوانهای مدل SG-7000

 

چرخ ماهیگیری کوانهای مدل SG-7000

 

چرخ ماهیگیری کوانهای مدل SG-7000 محصولی فوق العاده، دارای سیستم ضد لرزش، چرخ دنده محکم برای قدرت بالاتر، بلبرینگ قوی و بادوام می باشد. نخ گیری این کالا برای نخ سایز 0.22 - 200متر ، نخ سایز 0.25- 150 متر، نخ سایز 0.30 -100متر مناسب می باشد. بدنه ی این چرخ دارای طراحی زیبا و بسیار ظریف و سبک 300 ساخته شده است و دارای دسته ی روان و خوش دست می باشد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه کمپ تولز محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب